Sök:


Skiduthyrning vid Dundret

Vi på Northstar.se sköter skiduthyrningen vid Dundrets skidanläggning, och här finner du all information du behöver för att boka den utrustning du vill hyra.
Klicka här för att ladda hem våran prislista!(pdf)

Do you need info about Ski rental at the Dundret ski resort in English? Click here!

Hur bokar jag min utrustning?
Bokning sker via E-post. Du skickar ett mail till skiduthyrning@northstar.se där du behöver ange följande information för att vi skall kunna behandla din bokning:

Namn(Förnamn och efternamn)
Telefonnummer
E-postadress(för bekräftelse)
Personnummer(Du skall legitimera dig när utrustningen hämtas)
Vilka datum du vill hämta/lämna utrustningen(t.ex. Hämta 1/1, Lämna 5/1)
Vikt
Skostorlek
Längd

Ange även vilken utrustning du önskar hyra. All information om tillgänglig utrustning och utrustningspaket finns tillgängliga i vår prislista, som du laddar hem som pdf.
Klicka här för att ladda hem våran prislista!(pdf)
Dessutom vill vi att du anger om du vill ha en försäkring för utrustningen. Läs mer om försäkringen längre ner på sidan.

Vad händer när jag har skickat in min bokning?
Du får en bekräftelse via E-post på att vi reserverat din bokning inom 3 dagar.

Det är viktigt att vi får din bokning minst 3 dagar innan du vill hämta utrustningen.
Vill du hyra utrustning med kortare varsel än 3 dagar kan vi inte ta emot en bokning, men du är välkommen att besöka skiduthyrningen och hyra utrustning direkt över disk. Vi kan dock inte garantera att det du önskar finns tillgängligt.

Kan jag boka till hela familjen, kompisen etc?
Javisst kan du det! Om du vill boka utrustning till fler än en person, är det viktigt att du anger namn, skostorlek och längd för samtliga personer. Samt vilken utrustning du vill boka till respektive person. Observera dock att det är du som bokar utrustningen som är ansvarar för den, även om du bokar åt flera personer.

Behöver jag visa legitimation när jag hyr utrustning?
Ja. Du måste alltid legitimera dig när du hämtar ut din utrustning.

Vilken typ av skidor skall jag välja?
Våra standardskidor håller mycket hög kvalitet och fungerar utmärkt för de allra flesta.
För dej som önskar en högre prestanda i backen rekommenderar vi vår avancerade utrustning som är styvare, men som också är mer krävande.
All Mountainskidor är lämpliga för medelgoda åkare och uppåt, och är ett bra val om du vill åka både i och utanför pisten.

Hur skall jag välja rätt storlek på pjäxorna?
Vi vill att du anger den storlek du har i dina vanliga skor, resten löser vi!

Hur skall jag välja storlek på hjälm?
Det behöver du inte göra. Det provar vi ut när du är på plats.

Hur är det med förvaring under hyrestiden?
Vi har inga möjligheter att förvara den utrustning du hyr. Du ansvarar själv för förvaringen.
På Hotell Dundret Björnfällan finns förvaringsmöjligheter för hotellets gäster.

Hur är det med försäkring?
Utrustningen är inte försäkrad, men du har möjlighet att teckna en förmånlig försäkring när du  bokar eller hämtar din utrustning.
Försäkringen kostar 50:-/dag per person, och 30:-/dag per person för efterföljande dagar om du hyr utrustning mer än en dag.(Exempel: 1 dag = 50:-, 2 dagar = 80:- etc.)
Försäkringen täcker skador som går att reparera. Om utrustningen blir obrukbar får du betala en självrisk på 500:-
Väljer du att avstå försäkringen och oturen skulle vara framme, blir du ersättningsskyldig med den faktiska reparationskostnaden, eller utrustningens värde om den skadas så att den blir obrukbar. OBSERVERA! Försäkringen täcker INTE stöld.

Var hämtar och lämnar jag utrustningen?
Skiduthyrningen ligger på stora parkeringen intill liftarna. Där hämtar du din utrustning och låterlämnar den när hyrestiden är slut. Det är även här du kommer in för Drop In-uthyrning.

Är datum för hämtning och återlämning inkluderade i hyrestiden?
Ja. Du hämtar utrustningen på morgonen första dagen, och lämnar den åter efter sista åket på den dag du angett att du vill lämna.

Kan jag ringa er och boka istället, eller om jag har några frågor?
Nej, gör inte det. Vi har valt att sköta bokningarna via E-post. Dels för att minska risken för att din bokning "faller mellan stolarna", men även för att under skidsäsongen har vi hård arbetsbelastning i verksamheten och har helt enkelt inte tid att svara i telefon. Även frågor gällande skiduthyrningen vill vi att du skickar via E-post. Det är det lättaste och säkraste sättet för oss att se till att du får den information du behöver, samt att din bokning reserveras för de datum du önskar. Alla bokningar och frågor skickas till skiduthyrning@northstar.se.

Klicka här för att ladda hem våran prislista!(pdf)



©2012 Northstar.se   Webbdesign av Kabelkultur